| Magyarország

Az autók királyai!


40

41



Az 1914 óta ténykedő olasz sportmárka évszázados történelme során sokszor, méltó módon küzdött a Ferrarival, míg végül a tetemre hívás előtt 1993-ban a Fiat vásárolta fel a céget, hogy a későbbiekben történelme és részvényei szorosan összefonódjanak a ‘lovacskás’ gyártó nevével. Az út innentől nyilvánvaló volt: a radikális sportolás maradt a Ferrari ismérve, a Maseratit pedig a luxusvonal kiteljesítésére szánta a vezetőség.

43

Egy vasutas hat fia. Ez lehetne a címe annak az olasz családregénynek, amely egy legendás autómárkáról, és egy Rodolfo Maserati nevezetű vasutas hat fiáról szólna. Lássuk tehát Alfieri, Bindo, Carlo, Ernesto, Ettore és Mario Maserati sztoriját! Carlo, a legidősebb fivér már 1898-ban biciklikhez tervezett egyhengeres motort, később a Fiat-nál, majd az Isotta Fraschini-nál dolgozott, ahová követte őt Bindo, Ettore, majd Alfieri is.

1914-ben a fivérek elsősorban Isotta Fraschini motorok versenyre felkészítésre önálló céget alapítottak Bolognában, miközben a művésszé lett Mario a szigonyos embléma megtervezésével írta be nevét az autótörténelem nagykönyvébe. 

Az autómárka emblémája Bologna jelképe!



44

Forrás: fanaticosporcarro


50.000 emberhez szeretnénk eljutni, csatlakozz egy lájkkal!


Ha szerinted másokat is érdekelhet ez a cikk, akkor oszd meg velük!


Van véleményed? Ne tartsd magadban!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük