| Magyarország

Neked tényleg mindegy mit iszol és mennyit?


Igaz még csak nyár elejénél járunk, de a meleg már bőven itt van a nyakunkon. A Medárd napi esőzés is elmaradt, így jó eséllyel, ha adhatunk a népi megfigyelésekre, akkor az elkövetkezendő pár hétben nem lesz csapadék.

large (1)



A nyári nagy melegben nagy figyelmet kell szentelni a megfelelő folyadékpótlásra, nehogy kiszáradjunk. Különösen az idősekre és a gyerekekre kell odafigyelni. Egy felnőtt embernek napi 2-3 liter folyadékra van szüksége, de a csúcsforróságban ezt a mennyiséget nyugodtan megemelhetjük. A fokozott izzadás megnöveli a szervezet folyadék és ásványi anyag szükségletét. A napi folyadékpótlásra legalkalmasabb italok között a víz, az ásványvíz, a tea, a gyümölcs-és zöldséglevek, a tej és a tejes italok találhatóak meg.

large (2)

Az ásványvizek sokféle ásványi anyagot tartalmaznak, érdemes alacsony ásványi anyag tartalmú italokat választani, hogy ne adagoljuk túl magunkat. Az izzadás során távozó vitaminokat és ásványi anyagokat érdemes pótolni multivitaminos készítményekkelA só, a kalcium, a magnézium és a C-vitamin teljesen biztos, hogy nagymértékben távozik a szervezetből.

large (3)

Ha valaki sporttal veszít vizet, érdemes sportitalt fogyasztani, melyek képesek pótolni az izzadással leadott anyagokat és a felhasznált energiát. A víz a fokozott igénybevétel esetén nem jó, mert hipotóniás, alig van benne ásványi anyag, így nem pótolja az elvesztett ásványi anyagokat. Ráadásul az arra érzékenyeknek hasgörcsöt okozhat, mivel a hipotóniás jelleg miatt még vizet von el, ahelyett hogy pótolná.



A sportitalok ásványianyag-tartalmában főleg a kálium és a magnézium dominál, de kalciumot, esetleg cinket is tartalmazhatnak, ami a szénhidrátfelvételt serkenti. A bennük lévő szénhidrát glükóz (szőlőcukor) vagy fruktóz (gyümölcscukor. A vitaminok közül a B1, B2 és B6 vitaminok találhatóak meg.

Ugye, hogy nem mindegy mennyit és mit iszol? 😉


50.000 emberhez szeretnénk eljutni, csatlakozz egy lájkkal!


Ha szerinted másokat is érdekelhet ez a cikk, akkor oszd meg velük!


Van véleményed? Ne tartsd magadban!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük